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People Can Fly is hiring a Remote UI Artiste Senior/ Senior UI Artist

Job Description

Descriptif de poste

Maintenir la direction artistique et la qualité

  • Produire des illustrations d'interface utilisateur de haute qualité, adaptées techniquement et artistiquement à l'univers et à la direction visuelle du projet.
  • Concevoir des interfaces utilisateur statiques et dynamiques qui transmettent efficacement les informations et les actions, tout en offrant une expérience utilisateur agréable et attrayante.

Production/délai

  • Transformer les wireframes en actifs finis dans le respect des spécifications et maintenir les flux de travail dans les délais impartis.
  • Créer et maintenir une documentation complète décrivant le langage visuel de l'interface utilisateur, couvrant des aspects tels que la théorie des couleurs, la typographie, l'iconographie, la hiérarchie visuelle et le motion design, du concept initial à la mise en œuvre et à l'itération continue.
  • Correction de bugs et description d'études de cas de R&D dans la base de connaissances.

Feedback

  • Participer aux revues, s'adapter et mettre en œuvre le retour d'information des responsables et des pairs de manière professionnelle.
  • Fournir un retour d'information et améliorer la qualité visuelle.

Collaboration/communication

  • Partage des connaissances.
  • Collaborer étroitement avec l'UX, le Game Design, la production et d'autres parties prenantes clés pour planifier, prioriser et affiner l'esthétique visuelle de l'UI Art nouveau et existant.
  • Développer et conserver des guides de style spécifiques aux projets et des bibliothèques d'actifs de haute fidélité, en assurant une expérience utilisateur cohérente, l'évolutivité et l'amélioration de la productivité et de la collaboration avec d'autres équipes grâce à des ressources partagées.
  • Collaborer aux initiatives de R&D, pour explorer de nouvelles techniques et mettre en œuvre des améliorations aux pipelines et aux flux de travail.
  • Occasionnellement, soutenir les leads et la collaboration des RH dans les efforts de recrutement.
  • Occasionnellement, soutenir le processus d'intégration des nouveaux employés.

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Job Description

Maintain artistic direction and quality

  • Produce high quality UI art suitable technically and artistically with the project's universe and visual direction.
  • Craft static and dynamic user interfaces that effectively convey information and actions, while delivering an enjoyable and engaging user experience.

Production/deadline

  • Transforming wireframes into polished assets within specifications and maintaining workflow pipelines within given deadlines.
  • Create and maintain comprehensive documentation outlining the UI's visual language, covering aspects such as color theory, typography, iconography, visual hierarchy, and motion design, from initial concept to implementation and ongoing iteration.
  • Bug Fixing and describing R&D case studies in the knowledge base.

Feedback

  • Participate in reviews, adapt to, and implement feedback from leads and peers in a professional manner.
  • Provide feedback and improvement to visual quality

Collaboration/Communication

  • Knowledge sharing.
  • Collaborate closely with UX, Game Design, Production, and other key stakeholders to plan, prioritize, and refine the visual aesthetics of new and existing UI Art.
  • Develop and curate project-specific style guides and high-fidelity asset libraries, ensuring a consistent user experience, scalability, and enhanced productivity and collaboration with other teams through shared resources.
  • Collaborate in R&D initiatives, to explore new techniques and implement improvements to pipelines and workflows.
  • Occasionally support leads and HR collaboration in recruitment efforts.
  • Occasionally support new hires onboard process.

Qualifications

Qualifications

  • Minimum 5 ans d'expérience dans le développement de jeux AAA sur console/PC, incluant plus de 3 ans avec Unreal Engine.
  • Un solide portfolio illustrant l'expertise en matière de conception d'interface utilisateur.
  • Une solide compréhension des compétences artistiques traditionnelles ainsi que des compétences fondamentales en matière de conception (forme, texture, valeur et couleur, typographie et mise en page).
  • Une solide compréhension des conventions et des principes UI/UX.
  • Maîtrise de la mise en œuvre des meilleures pratiques en matière d'accessibilité, notamment en ce qui concerne la couleur, l'échelle, la typographie et d'autres éléments de conception visuelle.
  • Capable d'imaginer, de présenter et d'exécuter des concepts de haut niveau dans les délais.
  • Expertise approfondie de Figma et d'autres outils de wireframing et de prototypage.
  • Maîtrise de la gestion de projets multi-SKU et multirésolution sur les plates-formes console et PC.
  • Démontre une compréhension de la conception de l'interface utilisateur dans les jeux de différents genres et plates-formes.
  • Capacité à apprendre rapidement et à s'adapter à de nouveaux styles, techniques et flux de travail avec des conseils de base.
  • Capacité à collaborer avec les chefs de service et les différents services pour résoudre les problèmes artistiques et techniques.
  • Solides compétences en communication orale et écrite en anglais.
  • Bonnes compétences en matière de tutorat.
  • Motivation personnelle.

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  • Minimum 5 years of experience in AAA console/PC game development, including over 3 years with Unreal Engine.
  • A strong portfolio showcasing UI design expertise.
  • A solid understanding of traditional art skills along with foundational design competencies (shape, form, texture, value and color, typography and layout).
  • A solid grasp of UI/UX conventions and principles.
  • Proficient in implementing accessibility best practices encompassing color, scale, typography, and other visual design elements.
  • Capable of envisioning, presenting, and executing high-level concepts within the deadlines.
  • Extensive expertise in Figma and other wireframing and prototyping tools.
  • Proficiency in handling multi-SKU, multi-resolution projects on both console and PC platforms.
  • Demonstrates a deep understanding of UI design in games across various genres and platforms.
  • Ability to learn and adapt to new styles, techniques and workflows with basic guidance.
  • Ability to collaborate with department leads, and different departments to solve artistic and technical challenges.
  • Strong verbal and written communication skills in English.
  • Good mentoring skills.
  • Self-motivation.

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People Can Fly is hiring a Remote Artiste d’effets visuels principal(e)/ Principal VFX Artist

Job Description

Descriptif de poste

Nous sommes à la recherche d’un(e) Artiste d’effets Visuels Principal(e) pour rejoindre notre équipe et façonner des effets visuels captivants qui enrichissent l'expérience des joueurs. Votre rôle consistera à concevoir et livrer des éléments d’effets visuellement impressionnants, parfaitement alignés avec le concept du projet. Vous aurez un impact direct sur la jouabilité, en sublimant l'immersion et l'engagement des joueurs.

Responsabilités

Direction artistique et Qualité

  • Maintenir la direction artistique et les normes de qualité tout au long du projet.
  • Produire des éléments VFX de haute qualité qui s'alignent tant techniquement qu'artistiquement avec l'univers et le style visuel du projet.
  • Collaborer avec le Directeur Artistique et le Lead pour définir et respecter la vision artistique et le style, en assurant la cohérence à travers l'ensemble du pipeline de développement.
  • Traduire l'art conceptuel et les documents de conception de jeu en prototypes et les implémenter en tant que VFX en temps réel dans le jeu sous la supervision du Lead.
  • Créer des effets environnementaux ambiants qui améliorent l'humeur, racontent des histoires et donnent vie au monde du jeu.

Production et Gestion des Délais

  • Livrer un travail conforme aux spécifications tout en maintenant les pipelines de workflow et en respectant les délais.
  • Résoudre les bogues et documenter des études de cas de R&D dans la base de connaissances.
  • Comprendre et appliquer des structures organisationnelles d'assets établies ainsi que des conventions de nommage pour assurer la cohésion au sein du pipeline VFX.

Feedback et Amélioration de la Qualité

  • Participer aux sessions de révision, en s'adaptant de manière professionnelle et en mettant en œuvre les retours des leads et des pairs.
  • Fournir des retours constructifs pour améliorer la qualité visuelle.
  • Créer des effets de jouabilité qui dynamisent le monde du jeu et fournissent aux joueurs des retours essentiels sur la jouabilité..

Collaboration et Communication

  • Partager des connaissances et collaborer avec l'Art Technique et les Leads sur des initiatives de R&D, en explorant de nouvelles techniques et en améliorant les workflows tout en documentant les processus avec des documents techniques et utilisateurs.
  • Travailler aux côtés de développeurs de différentes disciplines pour garantir une intégration harmonieuse des VFX dans le build du jeu.
  • Collaborer avec les designers pour développer des effets pour des événements scénarisés et des moments narratifs.
  • S'associer avec le département d'éclairage pour améliorer l'atmosphère, la profondeur et renforcer la palette de couleurs.
  • Occasionnellement, assister les Leads et les ressources humaines dans les efforts de recrutement.
  • Soutenir les nouvelles recrues pendant le processus d'intégration si nécessaire.

Autres Responsabilités Artistiques

  • Créer des effets de haute fidélité pour des cinématiques et des matériaux marketing.
  • Innover de nouvelles techniques pour le matériel de nouvelle génération, en collaborant avec des ingénieurs et des artistes techniques pour étendre l'ensemble des outils VFX.
  • Posséder une solide compréhension des défis techniques associés à la création de contenu dans ce domaine.
  • Analyser les scènes pour détecter des problèmes de performance et s'assurer que tous les effets sont optimisés pour l'efficacité.
  • Utiliser une variété d'outils, y compris des particules traditionnelles, des shaders de pixels, des shaders de vertex pour des matériaux animés, des simulations de physique préalablement cuites et des animations de stock, pour créer des effets convaincants.
  • Rester informé des meilleures pratiques de l'industrie pour influencer la direction du pipeline VFX.

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Job Description

We are looking for a Principal VFX Artist to join our team and craft captivating visual effects that elevate the player experience. In this role, you will design and deliver visually impressive VFX assets that align with the project’s concept, positively impact gameplay, and enhance player immersion and engagement.

Responsibilities

Artistic Direction and Quality

  • Maintain the artistic direction and quality standards throughout the project.
  • Produce high-quality VFX assets that align both technically and artistically with the project's universe and visual style.
  • Collaborate with the Art Director and Lead to define and uphold the artistic vision and style, ensuring consistency across the entire development pipeline.
  • Translate concept art and game design documents into prototypes and implement them as real-time VFX in the game under the supervision of the Lead.
  • Create ambient environmental effects that enhance mood, convey narratives, and bring the game world to life.

Production and Deadline Management

  • Deliver work that adheres to specifications while maintaining workflow pipelines and meeting deadlines.
  • Address bugs and document R&D case studies in the knowledge base.
  • Understand and implement established asset organizational structures and naming conventions to ensure coherence within the VFX pipeline.

Feedback and Quality Improvement

  • Participate in review sessions, professionally adapting to and implementing feedback from leads and peers.
  • Provide constructive feedback to enhance visual quality.
  • Create gameplay effects that invigorate the game world and provide players with essential gameplay feedback.

Collaboration and Communication

  • Share knowledge and collaborate with Technical Art and Leads on R&D initiatives, exploring new techniques and improving workflows while documenting processes with technical and user documentation.
  • Work alongside developers from various disciplines to ensure seamless integration of VFX into the game build.
  • Collaborate with designers to develop effects for scripted events and narrative moments.
  • Partner with the lighting department to enhance atmosphere, depth, and reinforce the color palette.
  • Occasionally assist Leads and HR in recruitment efforts.
  • Support new hires during the onboarding process as needed.

Additional Artistic Responsibilities

  • Create high-fidelity effects for cinematics and marketing materials.
  • Innovate new techniques for next-gen hardware, collaborating with engineers and technical artists to expand the VFX toolkit.
  • Possess a strong understanding of the technical challenges associated with content creation in this field.
  • Analyze scenes for performance issues and ensure that all effects are optimized for efficiency.
  • Utilize a variety of tools, including traditional particles, pixel shaders, vertex shaders for animated materials, baked physics simulations, and stock animations, to create compelling effects.
  • Stay updated on industry best practices to influence the direction of the VFX pipeline.

Qualifications

Qualifications

  • Minimum 7 ans d'expérience dans le développement de jeux AAA sur console/PC, incluant plus de 5 ans avec Unreal Engine.
  • Portefeuille solide démontrant des exemples de travail VFX en temps réel de qualité AAA.
  • Excellente maîtrise des logiciels standards de l'industrie pour la modélisation et le sculpture haute résolution (Maya, Max, ZBrush, Photoshop ou équivalents).
  • Compréhension approfondie des principes de l'animation.
  • Œil critique et sens aigu du mouvement des objets réels et des effets visuels.
  • Bonne compréhension des contraintes des VFX en temps réel.
  • Capacité à interpréter artistiquement des concepts ou à repousser de manière créative les idées initiales.
  • Excellente connaissance des fondamentaux artistiques (forme, texture, valeur, couleur) et connaissance anatomique des formes bipèdes et quadrupèdes.
  • Expérience solide avec une variété de techniques et d'outils pour créer des animations VFX (systèmes de particules standards, simulations fluides, simulations physiques, etc.).
  • Compétences avérées dans la création de tous les éléments d'art nécessaires aux VFX (textures, géométrie, flipbooks, normal maps, textures de champ vectoriel, etc.).
  • Expérience significative avec les outils UE5 pour la création de VFX (ou outils similaires d'autres moteurs).
  • Compétence confirmée dans la création de shaders pixel et vertex complexes.
  • Expérience solide en scripting (visuel ou autre) et en mathématiques dans le contexte des VFX.
  • Capacité d'adaptation et développement d'un style artistique spécifique, de techniques et de workflows avec un minimum d'encadrement.
  • Compétences solides en mentorat.
  • Capacité à collaborer avec les responsables de départements et différentes équipes pour résoudre des défis artistiques et techniques.
  • Excellentes compétences en communication verbale et écrite en anglais.

Qualifications supplémentaires appréciées

  • Expérience en création de shaders HLSL.
  • Connaissance de Houdini.

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Qualifications

  • Minimum 7 years of experience in AAA console/PC game development, including over 5 years with Unreal Engine.
  • Strong portfolio showcasing examples of AAA-quality real-time VFX work.
  • Excellent knowledge of industry-standard software packages for modeling and high-poly sculpting (Maya, Max, ZBrush, Photoshop, or equivalents).
  • Deep understanding of the principles of animation.
  • Critical eye and strong sense of the motion of real-world objects and VFX.
  • Solid understanding of the constraints of real-time VFX.
  • Ability to artistically interpret concepts or creatively push beyond initial ideas.
  • Excellent understanding of art fundamentals (shape, form, texture, value, and color) and anatomical knowledge of both bipedal and quadrupedal forms.
  • Solid experience with a variety of techniques and tools for creating VFX animation (standard particle systems, fluid sims, physics sims, etc.).
  • Proven skills in creating all source art needed for VFX (textures, geometry, flipbooks, normal maps, vector field textures, etc.).
  • Strong experience with UE5 tools for VFX creation (or similar tools from other engines).
  • Solid experience in creating complex pixel and vertex shaders.
  • Strong experience in scripting (visual or otherwise) and mathematics within the context of VFX.
  • Adaptive with the ability to develop specific art styles, techniques, and workflows with minimal guidance.
  • Strong mentoring skills.
  • Ability to collaborate with department leads and different teams to solve artistic and technical challenges.
  • Strong verbal and written communication skills in English.

Nice to Have Qualifications

  • Experience in HLSL shader creation.
  • Knowledge of Houdini.

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People Can Fly is hiring a Remote Artiste Principal en Matériaux / Principal Material Artist - Remote

Job Description

 

Créer des matériaux de haute qualité qui correspondent à l'univers artistique et aux exigences techniques du projet.

  • Produire des matériaux de haute qualité prêt pour le jeu, adapté techniquement et artistiquement à l'univers et à la direction visuelle du projet.
  • Maintenir la bibliothèque des matériaux du projet.
  • Produire un travail conforme aux spécifications et maintenir les flux de travail dans les délais impartis.
  • Participer aux révisions, s'adapter et mettre en œuvre les commentaires des responsables et des pairs de manière professionnelle. 
  • Collaborer avec les artistes pour créer des matériaux spécifiques à utiliser dans le jeu.
  • Travailler avec des développeurs dans plusieurs disciplines et s'assurer que le travail est intégré dans le build.
  • Participer à des initiatives de R&D, pour explorer de nouvelles techniques et mettre en œuvre des améliorations aux pipelines et aux flux de travail.

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To create high quality world material that aligns the project's artistic universe and technical requirements.

  • Produce high quality game ready material suitable technically and artistically with the project's universe and visual direction.
  • Maintain project material library.
  • Produce work within specifications and maintain workflow pipelines within given deadlines.
  • Participate in reviews, adapt to, and implement feedback from leads and peers in a professional manner. 
  • Collaborate with artists to create specific materials for in-game use.
  • Work with developers in multiple disciplines and ensure that work gets integrated into the build.
  • Participate in R&D initiatives, to explore new techniques and implement improvements to pipelines and workflows.

Qualifications

Un solide portfolio présentant des exemples de travaux matériels.

  • Interpréter artistiquement des concepts ou pousser la créativité au-delà de l'idée initiale. 
  • Solide compréhension des compétences artistiques traditionnelles et des compétences fondamentales en matière de conception (forme, texture, valeur et couleur).
  • Solide connaissance des flux de travail de Substance Designer et de Painter.
  • Solide connaissance de Photoshop.
  • Solide connaissance des flux de travail relatifs au monde, au masque et au découpage.
  • Connaissance de base des logiciels 3D (Maya, 3D Max).
  • Bonne connaissance des techniques de modélisation Zbrush pour la création de matériaux.
  • Capacité à dérouler les UV pour texturer les mailles et les lightmaps.
  • Solides compétences dans l'utilisation quotidienne des shaders PBR et des cartes normales.
  • Capacité d'adaptation.
  • Capacité à recevoir et à mettre en œuvre un retour d'information.
  • Volonté d'apprendre et de s'adapter à de nouveaux styles, techniques et flux de travail.
  • Capacité à collaborer avec les chefs de département et les différents départements pour résoudre les défis artistiques et techniques.
  • Solides compétences en communication orale et écrite en anglais.
  • Motivation personnelle.

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  • Strong portfolio showcasing examples of material work.
  • Artistically interpret concepts or creatively push beyond an initial ideation. 
  • A solid understanding of traditional art skills along with foundational design competencies (shape, form, texture, value and color).
  • Strong knowledge of Substance Designer and Painter workflows.
  • Strong knowledge of Photoshop.
  • Strong knowledge of world, mask, and trim workflows.
  • Basic knowledge of 3D Packages (Maya, 3d Max).
  • Good knowledge of Zbrush modeling techniques for material creation.
  • Ability to unwrap UVs for texturing meshes and lightmaps.
  • Strong skills in using PBR shaders and normal maps on a daily basis.
  • Adaptive.
  • Ability to receive and implement feedback.
  • Willingness to learn and adapt to new styles, techniques and workflows.
  • Ability to collaborate with department leads, and different departments to solve artistic and technical challenges.
  • Strong verbal and written communication skills in English.
  • Self-motivation.

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People Can Fly is hiring a Remote Responsable de la communauté / Head of Community

Job Description

Description du poste

En tant que Responsable de la Communauté, vous jouerez un rôle essentiel dans la division d'auto-édition de PCF, en contribuant au développement de produits Games-as-a-Service (GaaS) durables. Nous recherchons une personne expérimentée dans l’industrie, capable de piloter le développement, la mise en œuvre et la croissance des stratégies communautaires pour tous les jeux auto-édités de PCF. Vous comprenez à quel point une communauté dynamique et positive peut influencer le succès d’un jeu, et vous interviendrez de manière proactive pour résoudre les défis propres à un environnement de jeu en direct. Votre objectif sera de diriger et mettre en place des initiatives qui encouragent l’engagement et renforcent notre base de joueurs.

Ce rôle implique une collaboration étroite avec les équipes marketing, services en direct, production et développement, et se rapporte directement au Directeur Marketing. Nous avons besoin d’une personne ayant une solide expérience en gestion de communautés de jeux vidéo, capable de travailler de manière autonome pour mettre en place des processus et stratégies de premier ordre. Vos missions incluront l’élaboration de plans communautaires détaillés alignés sur les jalons des projets, la rédaction et la relecture de contenu destiné à la communauté, la gestion de la production d’actifs communautaires, ainsi que la mise en place d’une équipe adaptée aux besoins croissants de nos jeux.

Responsabilités

  • Assigner et déléguer des tâches efficacement aux membres de l'équipe, tout en apportant du soutien, en surveillant l’avancement et en examinant la qualité de leur travail (supervision fonctionnelle de la communauté pour nos jeux auto-édités).
  • Fournir des retours constructifs et clairs pour améliorer les comportements et performances, favorisant une culture d'amélioration continue. Réaliser des évaluations périodiques des performances en offrant des analyses précieuses pour le développement de carrière.
  • Créer un environnement d'équipe positif et engageant en définissant des attentes claires, en soutenant l'équilibre entre vie professionnelle et personnelle, et en encourageant les membres à proposer des solutions et à partager leurs opinions. Utiliser des données comme les sondages internes et les scores de satisfaction pour assurer le bien-être de l’équipe.
  • Collaborer avec les autres Leads, Directeurs, départements et parties prenantes du projet pour garantir une communication fluide, bâtir la confiance et œuvrer ensemble vers les objectifs du projet. Travailler avec des équipes interfonctionnelles pour aligner les stratégies communautaires sur les objectifs globaux.
  • Mettre en œuvre la vision du Directeur et fournir des retours précieux pour optimiser l'efficacité et respecter les délais. Soulever les préoccupations et partager les données clés avec la direction pour contribuer à la prise de décision.
  • Diriger la création de plans communautaires pour les jeux auto-édités de PCF, depuis l’idéation jusqu’à la mise en œuvre. Organiser des bilans post-projet pour recueillir des informations visant à améliorer les initiatives futures.
  • Stimuler l'engagement, la croissance, la rétention et la satisfaction des joueurs grâce à des stratégies communautaires ciblées et à la réalisation d'indicateurs de performance convenus.
  • Travailler en étroite collaboration avec les équipes marketing et développement pour comprendre les caractéristiques clés des jeux, leurs points de vente et les objectifs de construction de la communauté.
  • Jouer régulièrement aux jeux/builds pour identifier les points sensibles des joueurs susceptibles d’influencer les initiatives de communication communautaire, comme la création de FAQ de jeu.
  • Contribuer à la production des plans marketing en élaborant la stratégie de communication sur les réseaux sociaux et dans la communauté pour les jeux de PCF.
  • Aider à créer et à organiser le contenu autour des jeux soutenus, y compris des blogs, des publications, des messages sur les plateformes, en veillant à ce que toutes les communications soient stratégiquement alignées.
  • Identifier et engager des influenceurs et évangélistes au sein de la communauté pour soutenir les efforts de croissance globale de la communauté.
  • Analyser en continu les tendances de feedback et de données pour identifier les opportunités d'amélioration et assurer le succès des initiatives futures.

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Job Description

As the Head of Community, you will play a pivotal role in PCF’s Self-Publishing division, driving the creation of sustainable Games-as-a-Service (GaaS) products. We’re looking for someone with deep industry experience who can lead the development, execution, and growth of community strategies across all PCF self-published titles. You know how much impact a vibrant, positive community can have on a game’s success and will proactively address challenges that arise in a live gaming environment. Your mission will be to oversee and implement strategies that foster engagement and help grow our player base.

This role works closely with teams across marketing, live services, production, and development, reporting directly to the Marketing Director. We need someone with a strong background in game community management, capable of working independently to develop top-tier processes and strategies. Your responsibilities will include creating detailed community plans tied to project milestones, writing and reviewing community content, managing the production of community assets, and scaling the team to meet the evolving needs of our games.

Responsibilities

  • Assign and delegate tasks effectively to team members, providing support, monitoring progress, and reviewing the quality of their work (functionally overseeing the community for our self-published games).
  • Provide clear, constructive feedback to improve behavior and performance, fostering a culture of continuous improvement. Conduct performance evaluations, offering valuable insights for career development during periodic reviews.
  • Create a positive and engaging team environment by setting clear expectations, supporting work-life balance, and encouraging team members to propose solutions and share opinions. Use data such as pulse checks and satisfaction scores to maintain team well-being.
  • Collaborate with other Leads, Directors, departments, and project stakeholders to ensure open communication, build trust, and work toward project goals. Partner with cross-functional teams to align community strategies with overall objectives.
  • Implement the Director’s vision and provide valuable feedback to optimize efficiency and meet deadlines. Raise concerns and share key data with leadership to contribute to decision-making.
  • Lead the creation of community plans for PCF Self-Published games, from ideation to implementation. Conduct post-mortems to gather insights for improving future initiatives.
  • Drive player engagement, growth, retention, and satisfaction through targeted community strategies and by meeting established KPIs.
  • Work closely with the marketing and development teams to understand key game features, selling points, and community-building objectives.
  • Regularly play the games/builds to identify potential player pain points that may impact community communication efforts, such as creating game FAQs.
  • Contribute to marketing plans by developing the social media and community communication strategies for PCF games.
  • Help create and curate content for supported games, including blogs, social media posts, and platform messaging, ensuring all communications are strategically aligned.
  • Identify and engage with community influencers and evangelists to support overall community growth efforts.
  • Continuously analyze feedback and data trends to identify areas for improvement and drive the success of future initiatives.

Qualifications

  • Minimum de 8 ans d'expérience en gestion de communautés dans le secteur du jeu vidéo ou dans un domaine connexe du divertissement interactif.
  • Maîtrise des plateformes sociales, forums en ligne et outils de gestion de communauté, avec une bonne connaissance de leurs meilleures pratiques.
  • Expériences avérées en leadership, avec la capacité d’établir des relations solides avec les collègues, pairs et communautés de joueurs.
  • Attention exceptionnelle aux détails pour maintenir une cohérence dans la voix et le ton de la marque sur plusieurs plateformes.
  • Capacité à s'épanouir dans un environnement dynamique, en gérant efficacement plusieurs projets et priorités simultanément.
  • Esprit de résolution de problèmes, apte à trouver des solutions sous pression et dans des situations changeantes.
  • Excellentes compétences en communication, tant à l'écrit qu'à l'oral, pour interagir avec les joueurs et produire des supports clairs et exploitables pour les parties prenantes.
  • Forte motivation personnelle et engagement élevé, garantissant l’accomplissement des tâches avec efficacité et qualité.
  • Maîtrise de l'anglais, avec d'excellentes compétences à l'écrit et à l'oral.
  • Passion sincère pour les jeux vidéo, avec un intérêt à suivre les tendances et évolutions du secteur.

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Qualifications

  • Minimum of 8+ years of experience in video game community management or a related field within interactive entertainment.
  • Proficiency across all social platforms, online forums, and community management tools, with a deep understanding of their best practices.
  • Proven leadership skills, with the ability to foster strong relationships with colleagues, peers, and gaming communities.
  • Exceptional attention to detail in maintaining a consistent brand voice and tone across multiple platforms.
  • Ability to thrive in fast-paced environments, effectively managing multiple projects and priorities simultaneously.
  • Strong problem-solving mindset, capable of finding solutions under pressure and in dynamic situations.
  • Outstanding communication skills, both written and verbal, for player interaction and creating actionable materials for stakeholders.
  • High level of self-motivation and dedication, ensuring tasks are completed efficiently and to a high standard.
  • Fluent in English, with excellent written and verbal communication abilities.
  • Genuine passion for video games, with an interest in keeping up with industry trends and developments.

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People Can Fly is hiring a Remote Artiste senior en matériaux / Senior Material Artist - Remote

Description du poste

Créer des matériaux de haute qualité qui correspondent à l'univers artistique et aux exigences techniques du projet.

  • Produire des matériaux de haute qualité prêt pour le jeu, adapté techniquement et artistiquement à l'univers et à la direction visuelle du projet.
  • Maintenir la bibliothèque des matériaux du projet.
  • Produire un travail conforme aux spécifications et maintenir les flux de travail dans les délais impartis.
  • Participer aux révisions, s'adapter et mettre en œuvre les commentaires des responsables et des pairs de manière professionnelle. 
  • Collaborer avec les artistes pour créer des matériaux spécifiques à utiliser dans le jeu.
  • Travailler avec des développeurs dans plusieurs disciplines et s'assurer que le travail est intégré dans le build.
  • Participer à des initiatives de R&D, pour explorer de nouvelles techniques et mettre en œuvre des améliorations aux pipelines et aux flux de travail.

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To create high quality world material that aligns the project's artistic universe and technical requirements.

  • Produce high quality game ready material suitable technically and artistically with the project's universe and visual direction.
  • Maintain project material library.
  • Produce work within specifications and maintain workflow pipelines within given deadlines.
  • Participate in reviews, adapt to, and implement feedback from leads and peers in a professional manner. 
  • Collaborate with artists to create specific materials for in-game use.
  • Work with developers in multiple disciplines and ensure that work gets integrated into the build.
  • Participate in R&D initiatives, to explore new techniques and implement improvements to pipelines and workflows.

Qualifications

Un solide portfolio présentant des exemples de travaux matériels.

  • Interpréter artistiquement des concepts ou pousser la créativité au-delà de l'idée initiale. 
  • Solide compréhension des compétences artistiques traditionnelles et des compétences fondamentales en matière de conception (forme, texture, valeur et couleur).
  • Solide connaissance des flux de travail de Substance Designer et de Painter.
  • Solide connaissance de Photoshop.
  • Solide connaissance des flux de travail relatifs au monde, au masque et au découpage.
  • Connaissance de base des logiciels 3D (Maya, 3D Max).
  • Bonne connaissance des techniques de modélisation Zbrush pour la création de matériaux.
  • Capacité à dérouler les UV pour texturer les mailles et les lightmaps.
  • Solides compétences dans l'utilisation quotidienne des shaders PBR et des cartes normales.
  • Capacité d'adaptation.
  • Capacité à recevoir et à mettre en œuvre un retour d'information.
  • Volonté d'apprendre et de s'adapter à de nouveaux styles, techniques et flux de travail.
  • Capacité à collaborer avec les chefs de département et les différents départements pour résoudre les défis artistiques et techniques.
  • Solides compétences en communication orale et écrite en anglais.
  • Motivation personnelle.

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  • Strong portfolio showcasing examples of material work.
  • Artistically interpret concepts or creatively push beyond an initial ideation. 
  • A solid understanding of traditional art skills along with foundational design competencies (shape, form, texture, value and color).
  • Strong knowledge of Substance Designer and Painter workflows.
  • Strong knowledge of Photoshop.
  • Strong knowledge of world, mask, and trim workflows.
  • Basic knowledge of 3D Packages (Maya, 3d Max).
  • Good knowledge of Zbrush modeling techniques for material creation.
  • Ability to unwrap UVs for texturing meshes and lightmaps.
  • Strong skills in using PBR shaders and normal maps on a daily basis.
  • Adaptive.
  • Ability to receive and implement feedback.
  • Willingness to learn and adapt to new styles, techniques and workflows.
  • Ability to collaborate with department leads, and different departments to solve artistic and technical challenges.
  • Strong verbal and written communication skills in English.
  • Self-motivation.

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People Can Fly is hiring a Remote Concepteur(-trice) technique de niveau sénior /Senior Technical Level Designer

Job Description

Nous recherchons un concepteur de niveau technique senior pour rejoindre notre équipe. Dans ce rôle, vous serez responsable de la création, de l'implémentation et de la maintenance des éléments de conception du système, des outils et des flux de travail pour notre équipe dédiée à la conception des niveaux.
Ce poste offre une opportunité unique de collaborer étroitement avec différentes équipes du studio, y compris la production, l'art, l'art de l'environnement, les meshers, les programmeurs, la conception (jeu, combat, technique) et l'assurance qualité. Votre expertise sera cruciale pour piloter les aspects techniques de la conception des niveaux, en assurant une intégration transparente de la conception et de la fonctionnalité.

 

Responsabilités

  • Mettre en œuvre des scénarios de jeu en utilisant l'ensemble des outils existants pour forger des éléments de jeu tels que des points de contrôle, des objectifs, des ennemis et des événements spéciaux dans des expériences de jeu convaincantes.
  • Maintenir une vue d'ensemble de toutes les fonctionnalités connectées utilisées par le département, identifier les points faibles et les chaînons manquants, proposer et conduire des améliorations à l'ensemble des outils, des flux de travail et des pipelines.
  • Travailler directement avec les programmeurs, les concepteurs de jeux, les artistes et les animateurs pour créer des outils et des solutions essentiels, gérer les dépendances entre les fonctionnalités, faciliter la coopération entre les équipes et contribuer à la vision du jeu.
  • Évaluer les conceptions, les fonctionnalités du jeu et les pipelines, en identifiant les risques potentiels et en recherchant des améliorations systémiques.
  • Aider au prototypage et à la production des éléments techniques pour les fonctionnalités du jeu.
  • Tester les nouvelles fonctionnalités et les nouveaux outils avant qu'ils ne soient déployés au reste de l'équipe pour s'assurer qu'ils répondent aux exigences du département.
  • S'assurer que les concepteurs de niveaux respectent les métriques officielles et les normes techniques.
  • Examiner les plans réalisés par les membres de l'équipe, les analyser pour identifier tout effort supplémentaire nécessaire à l'optimisation ou à la réduction du risque de bogues.
  • Implémenter des préfabriqués faciles à utiliser, à configurer ou à ajuster par les membres de l'équipe.
  • S'assurer que l'équipe de conception des niveaux peut maintenir efficacement un équilibre entre la vision créative du projet et les contraintes budgétaires techniques imposées par le directeur technique, en agissant comme une référence technique pour l'équipe en ce qui concerne la conception des niveaux.
  • Aider le reste du département à déboguer et à corriger les bogues, en collaborant avec d'autres équipes dans le cadre d'enquêtes interdisciplinaires, le cas échéant.
  • Tenir à jour la documentation du projet.
  • Contribuer à la base de connaissances de l'entreprise et coopérer avec d'autres équipes pour la maintenir à niveau.
  • Gérer ou superviser le travail des équipes de choc établies.
  • Occasionnellement, soutenir le responsable dans des projets de recrutement avec la collaboration des RH.
  • Occasionnellement, participer à l'intégration des nouveaux employés.

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We are looking for a  Senior Technical Level Designer to join our team. In this role, you will be responsible for creating, implementing, and maintaining system design elements, tools, and workflows for our dedicated level design team.
This position offers a unique opportunity to collaborate closely with various teams across the studio, including Production, Art, Environment Art, Meshers, Programmers, Design (Game, Combat, Tech), and QA. Your expertise will be crucial in driving the technical aspects of level design, ensuring a seamless integration of design and functionality.

Responsibilities

  • Implementing gameplay scenarios using the existing toolset to forge gameplay elements such as checkpoints, objectives, enemy spawns and special events into compelling gaming experiences.
  • Maintaining the big picture of all connected features used by the department, identifying weak spots and missing links, proposing and driving improvements to the toolset, workflows and pipelines.
  • Working directly with programmers, game designers, artists and animators to create essential tools and solutions, handle dependencies between features, facilitate teams cooperation and contribute to the vision of the game.
  • Assessment of designs, game features and pipelines, identifying potential risks, looking for systemic improvement.
  • Assisting with prototyping and production of the technical elements for game features.
  • Testing new features and tools before they are deployed to the rest of the team to ensure they meet department’s requirements.
  • Ensuring Level Designers comply with the official metrics and technical standards.
  • Reviewing blueprints done by team members, analyzing them to identify any additional efforts required for optimization or reducing the risk of bugs.
  • Implementing prefabs that are easy to use, configure or adjust by team members.
  • Making sure the Level Design team can efficiently maintain a balance between the creative vision for the project and the technical budget restraints provided by the Technical Director by acting as a technical reference for the team in relation to level design.
  • Assisting the rest of the department with debugging and bug fixing, collaborating with other teams on interdisciplinary investigations when needed.
  • Maintaining owned project documentation.
  • Contributing to company’s knowledge base and cooperating with other teams to keep it up-to-standards.
  • Manage or supervise work of established Strike Teams.
  • Occasionally support Lead in recruitment projects with HR collaboration.
  • Occasionally can onboard new hires.

Qualifications

  • Plus de 5 ans d'expérience professionnelle, dont plus de 3 ans dans un poste de concepteur technique, avec au moins un titre AAA vendu sur PC ou console.
  • Maîtrise de l'éditeur Unreal Engine.
  • Formation technique avec une expérience des langages de script et une solide compréhension des paradigmes et concepts de programmation.
  • Solide connaissance d'Unreal Engine 4 et maîtrise totale d'Unreal Engine Editor.
  • Expérience dans le développement de titres multijoueurs ou coopératifs, avec une compréhension de la réplication et de la communication en réseau.
  • Expertise en matière de profilage et d'optimisation des performances.
  • Expérience du débogage, avec des compétences élevées en matière de résolution de problèmes et une forte volonté de comprendre le fonctionnement des systèmes.
  • Capacité à travailler de manière indépendante sans micro-management tout en respectant les délais.
  • Forte compréhension des processus de création et de développement de jeux.
  • Motivation personnelle et bonnes compétences en matière d'encadrement.
  • Excellentes aptitudes à la communication orale et écrite en anglais.


Ce qu'il faut

  • Expérience avec plusieurs moteurs 3D différents
  • Expérience dans la conception d'outils et de flux de travail
  • Expérience interdisciplinaire, approche généraliste, expérience du modding
  • Connaissance de Maya, 3DS Max ou d'un logiciel 3D similaire

 

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  • Typically 5+ years of professional experience, including 3+ years in a technical designer position, with at least one shipped PC or console AAA title.
  • Proficient with Unreal Engine Editor.
  • Technical background with experience in scripting languages and a solid understanding of programming paradigms and concepts.
  • Strong knowledge of Unreal Engine 4 with full working proficiency in Unreal Engine Editor.
  • Experience in developing multiplayer or co-op titles, with an understanding of replication and network communication.
  • Expertise in performance profiling and optimization.
  • Debugging experience, with high problem-solving skills and a strong internal drive to understand how systems work.
  • Ability to work independently without micro-management while adhering to schedules.
  • Strong understanding of creative and game development processes.
  • Self-motivated with good mentoring skills.
  • Excellent verbal and written communication skills in English.

 

Nice to have

  • Experience with multiple different 3D engines
  • Experience in design of tools and workflows
  • Interdisciplinary experience, generalist approach, modding experience
  • Knowledge of Maya, 3DS Max or similar 3D package

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People Can Fly is hiring a Remote Programmeur(-euse) backend sénior (Unreal) / Senior Backend Programmer (Unreal)

Job Description

Core:

  • Propose, implement and own tasks and features in a timely fashion.
  • Provide regular updates to production.
  • Collaborating with the rest of the PCF Online Platform team to integrate and develop shared components, and augment stability/features of shared modules.
  • Produce high quality, performant code and products
  • Breakdown your own tasks, update your progress, ask questions and raise issues to relevant stakeholders as well as proposing solutions when needed.
  • Work closely with other senior members of the team to implement high quality features and code, proactively identify and address risk with the team.
  • Proactively participate in code reviews to share knowledge and learn from other team members.
  • Occasionally support Leads with recruitment responsibilities, with HR collaboration.
  • Stay informed of best practices and technical solutions used at the company.
  • Work with QA teams to define testing requirements for new and existing features.

Backend:

  • Design and implement backend services for the PCF Online Platform, tailored for online, live services gaming.
  • Provide tools and frameworks for smooth backend service integration with game clients, servers and other services.
  • Implement protective measures against threats and ensure adherence to data protection laws.
  • Regularly review and improve the performance of online services, focusing on efficiency and load management.
  • Troubleshoot and resolve emergent  technical issues and continuously support and maintain services with a focus on stability, reliability and availability. 

Qualifications

  • 6+ years of experience in relevant roles. 
  • Excellent primary programming language skills.
  • Understanding of Unreal Engine for game development
  • Good skills in Unreal Engine C++, and experience with plugins in particular
  • Good knowledge of Source Control and Code Review tools (Swarm, Perforce, Git, etc.).
  • Good knowledge of Project Management Software (JIRA, Confluence, etc.).
  • Ability to work autonomously.
  • 5+ years of experience developing high-scalability online services in various domains, emphasizing handling large user bases.
  • Familiarity with Kotlin, Java and Go, or willingness to learn these languages. 
  • Expertise in Python, Ruby, and C#, or willingness to learn these languages. 
  • Experience with Docker, Kubernetes, and at least one major cloud platform (AWS, Azure, GCP).
  • Experience with SQL databases (like MySQL) and Redis, focusing on scalability and efficiency.
  • Experience managing backend systems that handle high volumes of traffic and data, ensuring efficiency and stability under load.
  • Solid understanding of client-server methodologies and technologies.
  • Good knowledge of scalability, security, and code maintainability.
  • Ability to produce secure, reliable, and readable code.
  • Good mentoring skills.
  • Strong verbal and written communication skills in English.

Nice to have:

  • Experience with a product's full development cycle, including post-launch operations
  • Experience with game backends such as Pragma, Nakama, Accelbyte.
  • Previous work in leading tech companies like FAANG is a plus
  • Understanding of Unreal Engine for game development
  • Familiarity with OpenAPI and code generation tools
  • Experience with tools like Prometheus, InfluxDB, Loki, and Grafana
  • Knowledge of OpenTelemetry for application monitoring
  • Video Game-specific experience

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15d

Programmeur(-euse) backend sénior / Senior Backend Programmer

People Can FlyMontréal, Canada, Remote
rediskotlinjirasqlDesignazureqagitrubyjavac++dockerMySQLkubernetespythonAWSbackend

People Can Fly is hiring a Remote Programmeur(-euse) backend sénior / Senior Backend Programmer

Job Description

Core:

  • Propose, implement and own tasks and features in a timely fashion.
  • Provide regular updates to production.
  • Collaborating with the rest of the PCF Online Platform team to integrate and develop shared components, and augment stability/features of shared modules.
  • Produce high quality, performant code and products
  • Breakdown your own tasks, update your progress, ask questions and raise issues to relevant stakeholders as well as proposing solutions when needed.
  • Work closely with other senior members of the team to implement high quality features and code, proactively identify and address risk with the team.
  • Proactively participate in code reviews to share knowledge and learn from other team members.
  • Occasionally support Leads with recruitment responsibilities, with HR collaboration.
  • Stay informed of best practices and technical solutions used at the company.
  • Work with QA teams to define testing requirements for new and existing features.

Backend:

  • Design and implement backend services for the PCF Online Platform, tailored for online, live services gaming.
  • Provide tools and frameworks for smooth backend service integration with game clients, servers and other services.
  • Implement protective measures against threats and ensure adherence to data protection laws.
  • Regularly review and improve the performance of online services, focusing on efficiency and load management.
  • Troubleshoot and resolve emergent  technical issues and continuously support and maintain services with a focus on stability, reliability and availability.

Qualifications

  • 6+ years of experience in relevant roles 
  • Excellent primary programming language skills.
  • Good knowledge of Source Control and Code Review tools (Swarm, Perforce, Git, etc.).
  • Good knowledge of Project Management Software (JIRA, Confluence, etc.).
  • Ability to work autonomously.
  • 5+ years of experience developing high-scalability online services in various domains, emphasizing handling large user bases.
  • Familiarity with Kotlin, Java and Go, or willingness to learn these languages. 
  • Expertise in Python, Ruby, and C#, or willingness to learn these languages. 
  • Experience with Docker, Kubernetes, and at least one major cloud platform (AWS, Azure, GCP).
  • Experience with SQL databases (like MySQL) and Redis, focusing on scalability and efficiency.
  • Experience managing backend systems that handle high volumes of traffic and data, ensuring efficiency and stability under load.
  • Solid understanding of client-server methodologies and technologies.
  • Good knowledge of scalability, security, and code maintainability.
  • Ability to produce secure, reliable, and readable code.
  • Good mentoring skills.
  • Strong verbal and written communication skills in English.

Nice to have:

  • Experience with a product's full development cycle, including post-launch operations
  • Experience with game backends such as Pragma, Nakama, Accelbyte.
  • Understanding of Unreal Engine for game development
  • Good skills in Unreal Engine C++, and experience with plugins in particular
  • Previous work in leading tech companies like FAANG is a plus
  • Understanding of Unreal Engine for game development
  • Familiarity with OpenAPI and code generation tools
  • Experience with tools like Prometheus, InfluxDB, Loki, and Grafana
  • Knowledge of OpenTelemetry for application monitoring
  • Video Game-specific experience

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People Can Fly is hiring a Remote Artiste Senior des Assets - Senior Asset Artist - Remote

Job Description

  • Produire des éléments d'environnement et des accessoires de haute qualité, adaptés techniquement et artistiquement à l'univers et à la direction visuelle du projet.
  • Produire un travail conforme aux spécifications et maintenir les flux de travail dans les délais impartis.
  • Modéliser des kits de ressources inorganiques et sculpter des kits de ressources organiques.
  • Corriger les bugs et décrire les études de cas de R&D dans la base de connaissances.
  • Modéliser et texturer des actifs high poly et low poly.
  • Participer aux révisions, s'adapter et mettre en œuvre les commentaires des responsables et des pairs d'une manière professionnelle.
  • Collaborer aux initiatives de R&D, afin d'explorer de nouvelles techniques et de mettre en œuvre des améliorations aux pipelines et aux flux de travail.
  • Occasionnellement, soutenir les responsables et la collaboration RH dans les efforts de recrutement.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • Produce high quality environment assets and props suitable technically and artistically with the project's universe and visual direction.
  • Produce work within specifications and maintain workflow pipelines within given deadlines.
  • Model inorganic and sculpt organic asset kits.
  • Bug Fixing and describing R&D case studies in the knowledge base.
  • Model and texture high poly and low poly assets.
  • Participate in reviews, adapt to, and implement feedback from leads and peers in a professional manner.
  • Collaborate in R&D initiatives, to explore new techniques and implement improvements to pipelines and workflows.
  • Occasionally support leads and HR collaboration in recruitment efforts.

 

Qualifications

 

  • Portefeuille solide présentant une gamme d'actifs 3D (organiques, végétation, surfaces dures, conception architecturale et environnementale).
  • Excellente connaissance des logiciels standard de modélisation 3D et de sculpture polychrome (Maya, Max, ZBrush, Photoshop ou leurs équivalents).
  • Excellente connaissance de Substance Painter ou d'un flux de travail similaire pour les textures PBR.
  • Solide expérience en matière d'art stylisé
  • Solides compétences en matière de modélisation, de sculpture et de texturation.
  • Interpréter artistiquement des concepts ou pousser la créativité au-delà de l'idée initiale.
  • Une solide compréhension des compétences artistiques traditionnelles ainsi que des compétences fondamentales en matière de conception (forme, texture, valeur et couleur).
  • Connaissance avancée des flux de travail et des pratiques artistiques actuels.
  • Solide compréhension de la modélisation organique, des UV et des fondements de la texturation.
  • Capacité à équilibrer la qualité artistique et la performance dans le moteur de jeu.
  • Capacité d'adaptation.
  • Capacité à apprendre rapidement et à s'adapter à de nouveaux styles, techniques et flux de travail avec des conseils de base.
  • Capacité à collaborer avec les chefs de département et les différents départements pour résoudre les défis artistiques et techniques.
  • Bonne communication verbale et écrite en anglais.
  • Bonnes compétences en matière de tutorat.
  • Motivation personnelle.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • Strong portfolio showcasing range of 3D assets (organic, vegetation, hard surface, architectural and environment design).
  • Excellent knowledge of industry-standard software packages for 3D modeling, high-poly sculpting (Maya, Max, ZBrush, Photoshop, or their equivalents).
  • Excellent knowledge of working in Substance Painter or similar PBR texture workflow.
  • Strong background in stylized art
  • Strong modeling, sculpting and texturing skills.
  • Artistically interpret concepts or creatively push beyond an initial ideation.
  • A solid understanding of traditional art skills along with foundational design competencies (shape, form, texture, value and color).
  • Advanced knowledge of current asset art workflows and practices.
  • Strong understanding of organic modeling, UV and texturing foundations.
  • Skilled at balancing art quality and performance in the game engine.
  • Adaptive.
  • Ability to quickly learn and adapt to new styles, techniques and workflows with basic guidance.
  • Ability to collaborate with department leads, and different departments to solve artistic and technical challenges.
  • Good verbal and written communication skills in English.
  • Good mentoring skills.
  • Self-motivation.

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22d

Technical Designer (UI)

People Can FlyWarszawa, Poland, Remote

People Can Fly is hiring a Remote Technical Designer (UI)

Job Description

  • Implement screens, widgets, logic and data flows in Unreal to design. specifications using UMG and visual scripting.
  • Produce technical assets (such as shaders/materials and Next-gen UI effects).
  • Able to build UI animations and widgets in Sequencer and UMG.
  • Work with engineering artists and designers to determine requirements and set memory budgets.
  • Understand the needs of UI artists, designers and engineers to help improve their tool and pipeline development.
  • Prepare and maintain technical documentation on tools and processes to be used by our designers and engineers.

Qualifications

  • Experience working in UnrealBlueprint.
  • Experience working in Unreal UMG.
  • Experience working on shaders and texturing.
  • Experience prototyping, developing and maintaining UI features from concept to release.

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People Can Fly is hiring a Remote Artiste Principal des Assets - Principal Asset Artist - Remote

Job Description

  • Produire des éléments d'environnement et des accessoires de haute qualité, adaptés techniquement et artistiquement à l'univers et à la direction visuelle du projet.
  • Modéliser des kits de ressources inorganiques et sculpter des kits de ressources organiques.
  • Collaborer à la définition de la vision artistique et aider à définir le style sous la supervision du directeur artistique/chef de projet, ainsi que maintenir les normes de qualité dans l'ensemble du pipeline de développement.
  • Produire un travail conforme aux spécifications et maintenir les flux de travail dans les délais impartis.
  • Corriger les bugs et décrire les études de cas de R&D dans la base de connaissances.
  • Participer aux revues, s'adapter et mettre en œuvre le retour d'information des responsables et des pairs de manière professionnelle.
  • Fournir un retour d'information et améliorer la qualité visuelle.
  • Partage des connaissances.
  • Collaborer avec Tech Art et le lead sur les initiatives de R&D, afin d'explorer de nouvelles techniques et de mettre en œuvre des améliorations aux pipelines et aux flux de travail.
  • Soutenir occasionnellement les leads et la collaboration avec les RH dans les efforts de recrutement.
  • Soutenir occasionnellement le processus d'intégration des nouveaux employés.
  • Modéliser et texturer des actifs high poly et low poly

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • Produce high quality environment assets and props suitable technically and artistically with the project's universe and visual direction.
  • Model inorganic and sculpt organic asset kits.
  • Cooperation on setting artistic vision benchmarks and helping define the style under Art Director/Lead supervision, as well as maintaining the quality standards across the entire development pipeline.
  • Produce work within specifications and maintain workflow pipelines within given deadlines.
  • Bug Fixing and describing R&D case studies in the knowledge base.
  • Participate in reviews, adapt to, and implement feedback from leads and peers in a professional manner.
  • Provide feedback and improvement to visual quality.
  • Knowledge sharing.
  • Collaborate with Tech Art and lead on R&D initiatives, to explore new techniques and implement improvements to pipelines and workflows.
  • Occasionally support leads and HR collaboration in recruitment efforts.
  • Occasionally support new hires onboarding process.
  • Model and texture high poly and low poly assets.

 

Qualifications

 

  • 7+ ans dans le développement de jeux AAA pour consoles/PC dont 5+ ans dans le moteur unreal
  • Portefeuille solide présentant une gamme d'actifs 3D (organiques, végétation, surfaces dures, conception architecturale et environnementale).
  • Excellente connaissance des logiciels standard de modélisation 3D et de sculpture polychrome (Maya, Max, ZBrush, Photoshop ou leurs équivalents).
  • Excellente connaissance de Substance Painter ou d'un flux de travail similaire pour les textures PBR.
  • Solide expérience en matière d'art stylisé
  • Solides compétences en matière de modélisation, de sculpture et de texturation.
  • Interpréter artistiquement des concepts ou pousser la créativité au-delà de l'idée initiale.
  • Une solide compréhension des compétences artistiques traditionnelles ainsi que des compétences fondamentales en matière de conception (forme, texture, valeur et couleur).
  • Connaissance avancée des flux de travail et des pratiques artistiques actuels.
  • Solide compréhension de la modélisation organique, des UV et des fondements de la texturation.
  • Capacité à équilibrer la qualité artistique et la performance dans le moteur de jeu.
  • Capacité d'adaptation.
  • Capacité à apprendre rapidement et à s'adapter à de nouveaux styles, techniques et flux de travail avec des conseils de base.
  • Capacité à collaborer avec les chefs de département et les différents départements pour résoudre les défis artistiques et techniques.
  • Bonne communication verbale et écrite en anglais.
  • Bonnes compétences en matière de tutorat.
  • Motivation personnelle.

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  • 7+ years in AAA console/PC game development including 5+ year in unreal engine
  • Strong portfolio showcasing range of 3D assets (organic, vegetation, hard surface, architectural and environment design).
  • Excellent knowledge of industry-standard software packages for 3D modeling, high-poly sculpting (Maya, Max, ZBrush, Photoshop, or their equivalents).
  • Excellent knowledge of working in Substance Painter or similar PBR texture workflow.
  • Strong background in stylized art
  • Strong modeling, sculpting and texturing skills.
  • Artistically interpret concepts or creatively push beyond an initial ideation.
  • A solid understanding of traditional art skills along with foundational design competencies (shape, form, texture, value and color).
  • Advanced knowledge of current asset art workflows and practices.
  • Strong understanding of organic modeling, UV and texturing foundations.
  • Skilled at balancing art quality and performance in the game engine.
  • Adaptive.
  • Ability to quickly learn and adapt to new styles, techniques and workflows with basic guidance.
  • Ability to collaborate with department leads, and different departments to solve artistic and technical challenges.
  • Good verbal and written communication skills in English.
  • Good mentoring skills.
  • Self-motivation.

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People Can Fly is hiring a Remote Programmeur(-euse) senior d’interface utilisateur / Senior UI Programmer (Unreal Engine, C++)

Job Description

  • Collaborer avec des artistes, des concepteurs et des développeurs de jeu afin de créer des fonctionnalités de pointe et d’améliorer l’expérience des joueurs.
  • Travailler en étroite collaboration avec d’autres développeurs d’interface utilisateur et concepteurs de jeu pour mettre en place des processus de prototypage efficaces.
  • Peaufiner les prototypes d’interface utilisateur pour les amener au niveau AAA en faisant preuve d’un grand souci du détail, particulièrement en matière de conformité, d’accessibilité et de disposition.
  • Écrire des codes propres, efficaces et maintenables.
  • Tester, déboguer, profiler et optimiser la mise en œuvre des éléments.
  • Créer une documentation de conception conforme aux normes de l’équipe.
  • Participer activement aux examens du code.
  • Concevoir et mettre en œuvre de nouveaux systèmes d’interface utilisateur et itérer les systèmes existants.

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  • Collaborate with artists, designers and gameplay developers to work on cutting-edge features, improving player experience.
  • Work closely with other UI developers and game designers to organize effective prototyping process.
  • Polish UI prototypes to AAA level with attention to detail, especially with compliance, accessibility and layout.
  • Write clean, efficient, and maintainable code.
  • Test, debug, profile and optimize implementations.
  • Create design documentation according to Team Standards.
  • Actively attend to code review.
  • Design and implement new UI systems, and iterate on existing ones.

Qualifications

  • Au moins 6 ans d’expérience en programmation C++.
  • Connaissance du moteur Unreal Engine 4 et expérience avec celui-ci.
  • Six (6) ans d’expérience dans le développement et la mise à l’essai de fonctionnalités pour l’interface utilisateur sur plusieurs plateformes.
  • Connaissance du rendu, de la segmentation, de la mise en réseau et d’autres systèmes ayant une incidence sur la qualité et la performance.
  • Connaissance des techniques d’optimisation avec UMG.
  • Fortes compétences en débogage et profilage.
  • Capacité à écrire des codes solides, fiables et efficaces.
  • Fortes compétences en communication orale et écrite en anglais.
  • Esprit d’équipe et ouverture.
  • Forte éthique de travail et motivation personnelle.
  • Passion les jeux vidéo et leur création.

Atouts

  • Connaissances en matière de conception liée à l’interface utilisateur et à l’ergonomie.
  • Expérience d’un titre AAA publié.
  • Connaissance de JIRA, Swarm et Perforce.
  • Baccalauréat (ou niveau d’études supérieur) en informatique ou dans une discipline similaire (physique, mathématiques, génie électronique, etc.).

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  • At least 6 years C++ programming experience
  • Knowledge and experience of Unreal Engine 4
  • Must have  6 years experience with developing and testing UI features across multiple platforms
  • Knowledge of rendering, threading, networking and other systems impacting quality and performance
  • Understanding of UMG optimization techniques
  • Strong debugging and profiling skills
  • Ability to write solid, reliable, efficient code
  • Strong verbal and written communication skills in English
  • Open-minded team player attitude
  • Strong work ethic and self-motivated
  • Passionate about playing and making video games

    Nice to have
     
  • Knowledge of design relating to user-interface and ergonomics
  • Shipped AAA title experience
  • JIRA, Swarm and Perforce Knowledge
  • BS (or higher) in Computer Science or similar discipline (Physics, Math, EE, etc.)

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28d

Senior Backend Programmer (Unreal)

People Can FlyWarszawa, Poland, Remote
rediskotlinjirasqlDesignazureqagitrubyjavac++dockerMySQLkubernetespythonAWSbackend

People Can Fly is hiring a Remote Senior Backend Programmer (Unreal)

Job Description

Core:

  • Propose, implement and own tasks and features in a timely fashion.
  • Provide regular updates to production.
  • Collaborating with the rest of the PCF Online Platform team to integrate and develop shared components, and augment stability/features of shared modules.
  • Produce high quality, performant code and products
  • Breakdown your own tasks, update your progress, ask questions and raise issues to relevant stakeholders as well as proposing solutions when needed.
  • Work closely with other senior members of the team to implement high quality features and code, proactively identify and address risk with the team.
  • Proactively participate in code reviews to share knowledge and learn from other team members.
  • Occasionally support Leads with recruitment responsibilities, with HR collaboration.
  • Stay informed of best practices and technical solutions used at the company.
  • Work with QA teams to define testing requirements for new and existing features.

Backend:

  • Design and implement backend services for the PCF Online Platform, tailored for online, live services gaming.
  • Provide tools and frameworks for smooth backend service integration with game clients, servers and other services.
  • Implement protective measures against threats and ensure adherence to data protection laws.
  • Regularly review and improve the performance of online services, focusing on efficiency and load management.
  • Troubleshoot and resolve emergent  technical issues and continuously support and maintain services with a focus on stability, reliability and availability. 

Qualifications

  • 6+ years of experience in relevant roles. 
  • Excellent primary programming language skills.
  • Understanding of Unreal Engine for game development
  • Good skills in Unreal Engine C++, and experience with plugins in particular
  • Good knowledge of Source Control and Code Review tools (Swarm, Perforce, Git, etc.).
  • Good knowledge of Project Management Software (JIRA, Confluence, etc.).
  • Ability to work autonomously.
  • 5+ years of experience developing high-scalability online services in various domains, emphasizing handling large user bases.
  • Familiarity with Kotlin, Java and Go, or willingness to learn these languages. 
  • Expertise in Python, Ruby, and C#, or willingness to learn these languages. 
  • Experience with Docker, Kubernetes, and at least one major cloud platform (AWS, Azure, GCP).
  • Experience with SQL databases (like MySQL) and Redis, focusing on scalability and efficiency.
  • Experience managing backend systems that handle high volumes of traffic and data, ensuring efficiency and stability under load.
  • Solid understanding of client-server methodologies and technologies.
  • Good knowledge of scalability, security, and code maintainability.
  • Ability to produce secure, reliable, and readable code.
  • Good mentoring skills.
  • Strong verbal and written communication skills in English.

Nice to have:

  • Experience with a product's full development cycle, including post-launch operations
  • Experience with game backends such as Pragma, Nakama, Accelbyte.
  • Previous work in leading tech companies like FAANG is a plus
  • Understanding of Unreal Engine for game development
  • Familiarity with OpenAPI and code generation tools
  • Experience with tools like Prometheus, InfluxDB, Loki, and Grafana
  • Knowledge of OpenTelemetry for application monitoring
  • Video Game-specific experience

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28d

Senior Backend Programmer

People Can FlyGateshead, United Kingdom, Remote
rediskotlinjirasqlDesignazureqagitrubyjavac++dockerMySQLkubernetespythonAWSbackend

People Can Fly is hiring a Remote Senior Backend Programmer

Job Description

Core:

  • Propose, implement and own tasks and features in a timely fashion.
  • Provide regular updates to production.
  • Collaborating with the rest of the PCF Online Platform team to integrate and develop shared components, and augment stability/features of shared modules.
  • Produce high quality, performant code and products
  • Breakdown your own tasks, update your progress, ask questions and raise issues to relevant stakeholders as well as proposing solutions when needed.
  • Work closely with other senior members of the team to implement high quality features and code, proactively identify and address risk with the team.
  • Proactively participate in code reviews to share knowledge and learn from other team members.
  • Occasionally support Leads with recruitment responsibilities, with HR collaboration.
  • Stay informed of best practices and technical solutions used at the company.
  • Work with QA teams to define testing requirements for new and existing features.

Backend:

  • Design and implement backend services for the PCF Online Platform, tailored for online, live services gaming.
  • Provide tools and frameworks for smooth backend service integration with game clients, servers and other services.
  • Implement protective measures against threats and ensure adherence to data protection laws.
  • Regularly review and improve the performance of online services, focusing on efficiency and load management.
  • Troubleshoot and resolve emergent  technical issues and continuously support and maintain services with a focus on stability, reliability and availability.

Qualifications

  • 6+ years of experience in relevant roles 
  • Excellent primary programming language skills.
  • Good knowledge of Source Control and Code Review tools (Swarm, Perforce, Git, etc.).
  • Good knowledge of Project Management Software (JIRA, Confluence, etc.).
  • Ability to work autonomously.
  • 5+ years of experience developing high-scalability online services in various domains, emphasizing handling large user bases.
  • Familiarity with Kotlin, Java and Go, or willingness to learn these languages. 
  • Expertise in Python, Ruby, and C#, or willingness to learn these languages. 
  • Experience with Docker, Kubernetes, and at least one major cloud platform (AWS, Azure, GCP).
  • Experience with SQL databases (like MySQL) and Redis, focusing on scalability and efficiency.
  • Experience managing backend systems that handle high volumes of traffic and data, ensuring efficiency and stability under load.
  • Solid understanding of client-server methodologies and technologies.
  • Good knowledge of scalability, security, and code maintainability.
  • Ability to produce secure, reliable, and readable code.
  • Good mentoring skills.
  • Strong verbal and written communication skills in English.

Nice to have:

  • Experience with a product's full development cycle, including post-launch operations
  • Experience with game backends such as Pragma, Nakama, Accelbyte.
  • Understanding of Unreal Engine for game development
  • Good skills in Unreal Engine C++, and experience with plugins in particular
  • Previous work in leading tech companies like FAANG is a plus
  • Understanding of Unreal Engine for game development
  • Familiarity with OpenAPI and code generation tools
  • Experience with tools like Prometheus, InfluxDB, Loki, and Grafana
  • Knowledge of OpenTelemetry for application monitoring
  • Video Game-specific experience

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People Can Fly is hiring a Remote Concepteur(-trice) technique de jeu sénior /Senior Technical Game Designer

Job Description

 

  • Concevoir et implémenter les éléments de jouabilité, les fonctionnalités, les outils et les processus de jeu
  • Contribuer à l'élaboration des meilleures pratiques et des directives pour les flux de travail et la création de contenu en design
  • Superviser l'ensemble de vos domaines de responsabilité en évaluant les besoins en conception, en identifiant les points faibles et les risques potentiels, tout en favorisant activement des améliorations pour l'ensemble des outils, des flux de travail, ainsi que pour l'ensemble des processus
  • Collaborer étroitement avec les programmeurs(-euses), concepteurs(-trices), artistes et animateurs(-trices) pour élaborer des outils et des solutions essentiels, gérer les dépendances entre les fonctionnalités, faciliter la coopération entre les équipes, et participer à la définition de la vision du jeu
  • Soutenir activement l'équipe de conception de niveaux en développant des fonctionnalités flexibles et de hautes qualités qui stimulent leur créativité
  • Participer à établir un équilibre entre la vision créative du projet et les contraintes budgétaires techniques en agissant en tant que référence technique

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  • Design and implement gameplay ingredients, features, tooling and processes
  • Help develop best practices and guidelines for design workflows and authoring
  • Manage the big picture of your areas of ownership, assessing the needs of Design, identifying weak spots and potential risks, proactively driving improvements to the toolset, workflows, and pipelines
  • Collaborate with programmers, designers, artists, and animators to create essential tools and solutions, handle dependencies between features, facilitate teams cooperation and contribute to the vision of the game
  • Be an advocate for the Level Design team, building flexible, high quality features that empower their creativity.
  • Work to ensure a balance between the creative vision for the project and the technical budget constraints by acting as a technical reference

Qualifications

 

  • Une expérience professionnelle de plus de 5 ans ou au moins une réalisation sur PC ou console, comprenant une expérience d'au moins 3 ans dans un poste de concepteur technique
  • Compétences techniques : expérience dans l'utilisation de langages de script, ainsi qu'une compréhension des paradigmes et concepts de programmation
  • Bonne maîtrise d'Unreal Engine 4 (avec au moins un jeu réalisé sur UE4 ou UE5)
  • Expérience dans le développement de titres multijoueurs / coopératifs, compréhension de la réplication et de la communication réseau
  • Expérience en profilage de performances et en optimisation
  • Expérience en débogage, compétences élevées en résolution de problèmes et forte volonté interne de comprendre le fonctionnement des choses
  • Capacité à se concentrer et à travailler sans microgestion tout en respectant les échéances
  • Solides compétences en communication verbale et écrite en anglais
  • Éthique de travail élevée et motivation personnelle
  • Passion pour les jeux
  • Excellentes compétences en communication

 

Des Atouts

  • Expérience en développement AAA et/ou sur console
  • Expérience avec plusieurs moteurs 3D différents
  • Expérience dans la conception d'outils et de flux de travail
  • Expérience interdisciplinaire, approche généraliste
  • Connaissance de Maya, 3DS Max ou similaire

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  • 5+ years of professional experience or at least one shipped PC or console title, including 3+ years of experience in a technical designer position
  • Technical background - experience with scripting languages, understanding of programming paradigms and concepts
  • Strong Unreal Engine 4 knowledge (With at least one game shipped in UE 4 or UE5)
  • Experience in the development of multiplayer / co-op title, understanding replication and network communication
  • Experience with performance profiling and optimization
  • Debugging experience, high problem-solving skills, and strong internal drive to understand how things work
  • Ability to focus and work without micro-management while adhering to schedules
  • Strong verbal and written communication skills in English
  • High work ethic and self-motivation
  • Passion for Games
  • Excellent communication skills 

 

Nice to have

  • AAA and/or console development experience
  • Experience with multiple different 3D engines
  • Experience in the design of tools and workflows
  • Interdisciplinary experience, generalist approach
  • Knowledge of Maya, 3DS Max, or similar 3D package

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+30d

Senior Engine Programmer

People Can FlyWarszawa, Poland, Remote
jiraDesignqagitc++

People Can Fly is hiring a Remote Senior Engine Programmer

Job Description

Core:

  • Propose, implement, own tasks and features in a timely fashion.
  • Provide regular updates to the production.
  • Collaborating with PCF Framework to integrate and develop shared components, and augment stability/features of shared modules.
  • Consider the performance of the work that you do.
  • Breakdown your own tasks, update your progress, ask questions and raise issues to relevant stakeholders as well as proposing solutions when needed.
  • Work closely with Principal and project Architect to implement high quality features and code, proactively identify and address risk with the team.
  • Proactively participate in code reviews to share knowledge and learn from other team members..
  • Occasionally support Lead in recruitment projects with HR collaboration.
  • Stay informed of best practices and technical solutions used at the company.
  • Work with QA teams to define testing requirements for new and existing features.

Engine:

  • Design, implement and maintain new low-level systems and overall architecture.
  • Creating performance and memory optimization tools and features.
  • Test existing systems and propose new systems and features.
  • Test, debug, profile, optimize and document implementations.
  • Assessing and accepting systems from other code teams.

Qualifications

  • Excellent primary programming language skills (C++).
  • Good knowledge of Source Control and Code Review tools (Swarm, Perforce, Git, etc.).
  • Good knowledge of Project Management Software (JIRA, Confluence, etc.).
  • Ability to work autonomously.
  • Good Unreal Engine knowledge 
  • Excellent math and/or physics skills.
  • Ability to write solid, reliable, efficient code.
  • Experience with multiple core systems, such as graphics, tools, audio, networking, memory handling, scripting, etc.
  • Good mentoring skills.
  • Strong verbal and written communication skills in English.

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People Can Fly is hiring a Remote Technical Animator

Job Description

- Maintain the production and software pipeline and meeting deadlines
- Creating high quality characters, creatures and props rigging and skinning suitable technically to project universe
- Implementing characters in Unreal Engine 4 including cloth, physics and blueprint setups
- Work closely with modelers and animators to ensure a smooth development pipeline that delivers high quality assets
- Assisting with pipeline tools and working with engine and project leads on continuous improvement of those engine tools
- Ability to provide clean assets or code within established systems and requirements

Qualifications

- Minimum 3 years of experience in technical animation, tools and pipeline development
- AAA shipped title experience
- Experience with Maya, specialising in rigging/skinning
- Ability to create tools and write scripts to help improve the animation pipeline
- Good understanding of anatomy and character movement
- Character Skinning with close attention to physical deformation
- Solid experience with physics simulation on cloth, hair and other physics items
- Excellent Communication Skills with the ability to clearly provide technical feedback into the tasks, rigs, toolsets and documentation
- Knowledge of current technology and trends in video games
- Strong verbal and written communication skills in English
- Open-minded team player attitude
- Strong work ethic and self-motivated
- Passionate about playing and making videogames
- Knowledge and passion for RPG genre games.

Nice to have: 

- Knowledge of facial rigs for games, television or film
- Familiarity with Unreal Engine 4 art production pipelines
- Python Scripting Experience
- Modeling and Animation Experience
- Python programming skills

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People Can Fly is hiring a Remote Video Editor

Job Description

This Video Editor will be supporting the marketing team at People Can Fly, closely collaborating and reporting to the Marketing Director and Sr. Brand Managers as well as receiving guidance from various stakeholders. This role requires an individual with a solid creative background who is capable of making incredible content with a limited amount of direction. Your primary focus will be the creation of company and product branded video materials, while ensuring consistency and quality across all deliverables. This involves working with the Adobe Premiere and the Unreal Engine 5 Editor to deliver compelling video content that resonates with both internal teams and the public.

  • Collaborate with the marketing and development teams to understand our games' key features and selling points.
  • Play games/builds, understand the limitations, and find the right tools to ensure quality.
  • Assist in ideation and conceptualize, storyboard, then direct/shoot high-quality footage, finding the right music, mood, editing, etc.
  • Present iterations to stakeholders and effectively outline caveats to provide greater understanding (studio heads, creative director, publishing producer, marketing director).
  • Ensure all the necessary technical requirements are met. That includes platform logos, age requirements, video formats, and legal guidelines of any kind.
  • Manage and organize a video library and maintain a backlog of footage for usage as needed in materials.
  • Help ensure consistency in branding and messaging across all video materials (trailers, teasers, social media pieces, advertisement videos, b-rolls, and others)
  • Produce the design of a wide range of assets across internal and external channels (presentations, web, print, events, videos, newsletters, and social media) to enhance the branding of our company and its related projects.
  • Work with the marketing team to manage workloads and facilitate the asset review process, receiving feedback on your designs from various executive stakeholders.
  • Anticipate the needs of the marketing team within each project, proactively streamlining productivity, and contributing to the overall success of marketing initiatives.
  • Stay up-to-date with the latest design trends, techniques, and technologies in the gaming industry.

Qualifications

  • A minimum of 3 years of experience in video editing and/or video content development.
  • Bachelor's degree in Film, Visual Arts, or a related field.
  • Strong proficiency in industry-standard video editing software Adobe Premiere and ideally an understanding of the Unreal Engine 5 and its capture capabilities. 
  • A portfolio showcasing creative and diverse video development work, with an emphasis on branding and marketing materials (CG or motion-design work is also a plus).
  • Understanding of video editing principles such as the rule-of-thirds, color theory, and shot compositional principles.
  • Exceptional attention to detail, ensuring a high level of quality in all video outputs.
  • Ability to work collaboratively in a fast-paced, dynamic environment.
  • Ability to communicate seamlessly in an international setting.
  • Ability to effectively manage multiple projects simultaneously while consistently meeting tight deadlines.
  • Ability to adapt to evolving brand strategies and contribute to the continuous improvement of a brand's perception through video content.
  • Excellent communication skills and the ability to present and explain video concepts.
  • Exemplary commitment to hard work and innate self-motivation, ensuring tasks are accomplished with excellence.
  • Effective English communication skills both verbally and in writing.
  • Passion for video games and a keen interest in staying updated on industry trends

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+30d

Head of Community

People Can FlyDublin, Ireland, Remote

People Can Fly is hiring a Remote Head of Community

Job Description

This role will closely collaborate with stakeholders across marketing, live services, production, and development, while ultimately reporting into the Marketing Director. This role requires an individual with a strong background in game community management who is capable of working independently to make best-in-class processes and community plans. This involves the development of detailed plans tied to key milestones, reviewing and writing community-focused content, project managing necessary community assets, and scaling the community team to ensure we are able to effectively address our game needs. 

  • Lead the creation of a community plan for PCF Self-Published games; from ideation to implementation, facilitating post-mortems on initiatives to gain key learnings that will drive greater success in the future. 
  • Drive player growth, retention, and satisfaction through community engagement strategies by delivering against a set of agreed upon KPIs.
  • Collaborate with the marketing and development team to understand our games’ key features and selling points as well as goals for community building. 
  • Consistently play the games/builds to get an understanding of potential player pain points that may impact community communication initiatives like a game FAQ.
  • Be a key part of the marketing plan production by building the social media and community communication strategy for games.
  • Help develop content around the supported games ranging from blogs, posts, platform messaging, and ensure there is a strategic foundation for these communications.
  • Identify ways to create evangelist groups within the community through earned influencers, working with them as a part of an overall community growth strategy. 
  • Continuously analyze data and feedback trends to identify opportunities that will improve future initiatives and community growth.

 

Qualifications

  • A minimum of 8+ years experience in video game community management or another related interactive entertainment field.
  • A college degree in communications, journalism, or another relevant field.
  • Expertise across all social platforms, online forums, and community management tools.
  • Strong managerial skills, understanding what it takes to be a valued leader among your colleagues, peers, and within gaming communities.
  • Exceptional attention to detail, especially in maintaining the tone and integrity of a game's brand voice across all social platforms.
  • Works well in a fast-paced environment, managing multiple projects simultaneously. 
  • Solution-oriented problem solving skills and the ability to work under pressure. 
  • Excellent communication skills, including in written and verbal direct dialogues with players and in creating materials to deliver clear, actionable direction to all stakeholders.
  • Exemplary commitment to hard work and innate self-motivation, ensuring every task is accomplished at a high-quality.
  • Fluent in English communication, both verbally and in writing.
  • Passion for video games and an interest in staying up-to-date on industry trends.

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+30d

Technical UI Designer

People Can FlyWarszawa, Poland, Remote

People Can Fly is hiring a Remote Technical UI Designer

Job Description

  • Implement screens, widgets, logic and data flows in Unreal to design. specifications using UMG and visual scripting.
  • Produce technical assets (such as shaders/materials and Next-gen UI effects).
  • Able to build UI animations and widgets in Sequencer and UMG.
  • Work with engineering artists and designers to determine requirements and set memory budgets.
  • Understand the needs of UI artists, designers and engineers to help improve their tool and pipeline development.
  • Prepare and maintain technical documentation on tools and processes to be used by our designers and engineers.

Qualifications

  • Experience working in UnrealBlueprint.
  • Experience working in Unreal UMG.
  • Experience working on shaders and texturing.
  • Experience prototyping, developing and maintaining UI features from concept to release.

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